WEER TERUG VAN EEN FANTASTISCHE EN ZEER SUCCESVOLLE EXTRA REIS NAAR SOVATA

Op zaterdag 1 augustus zijn Margriet en Yvonne weer terug gekomen van een werkelijk fantastisch bezoek aan Sovata.
In de eerste plaats is de opening van Tutti Turi een feit. Het prachtig opgeknapte winkelpand is nu ingericht als tweedehands kringloopwinkel en kan
Dalma starten met de verkoop van dameskleding, schoenen, handtassen, huishoudelijke artikelen, speelgoed, ondergoed en allerlei andere artikelen.
Op de foto’s kunt u zien hoe mooi de winkel is ingericht en in oktober 2019 zal, in het bijzijn van onze Nederlandse vrijwilligers, de officiële opening plaatsvinden.

Succes Dalma en wij wensen jou een prachtige toekomst met je eigen winkel !!

Lees onder de foto’s verder over de reis.

In het reisverslag van april 2019 heeft u kunnen lezen dat Bernadette een kapsalon gaat runnen. Voordat zij dit plan uit kon voeren, heeft zij twee jaar heel hard gewerkt om zelf de eerste kosten te kunnen betalen. SOS heeft haar geholpen met € 800,- voor 2 kappersstoelen, één voor het wassen van haren en voor werkmaterialen. Tijdens ons bezoek was de verbouwing en de inrichting klaar en na het inrichten van de kapsalon, kon Bernadette aan de gang.
Naast de kapsalon houdt zij haar baan als schoonmaakster in een hotel voor de zekerheid nog even aan.
Gefeliciteerd Bernadette met je eigen, prachtige kapsalon !!!

Onze wens om op korte termijn ook een fietsenreparatiebedrijf te creëren, is

ook in deze week gerealiseerd. Geweldig !!!
Attila, al begonnen met kleine fietsreparaties, wil heel graag dé fietsenmaker van Sovata worden en is erg blij dat SOS hem hierin gaat ondersteunen.
De ondersteuning zal o.a. bestaan uit het leveren van fietsonderdelen, fietsen die nog gerepareerd moeten worden en wellicht een kleine financiële ondersteuning om de benodigde gereedschappen aan te kunnen schaffen. Wij gaan ervan uit dat Attila in de toekomst ook fietsen kan verkopen. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.

Ook Attila wensen wij heel veel succes !!!!!

Als klap op de vuurpijl kunnen wij u nog vertellen dat wij een elektrisch orgel voor één van de kerkjes hebben kunnen brengen. Het orgel dat nu in het kerkje stond, is door waterschade waardeloos geworden. Een kerk zonder orgel kan natuurlijk niet en gelukkig kregen wij van één van onze sponsors een orgel aangeboden. Met tranen van blijdschap nam de pastoor het orgel in ontvangst.

Grote dank en Gods zegen aan de donateur van het orgel namens de pastoor van het kerkje.

Onze grote dank gaat uit naar Lourens en Robbert. Deze twee kanjers hebben de bus met 154 dozen voor de winkels en het orgel, op hun eigen kosten, naar Sovata gereden. Een reis van 3 dagen heen en 3 dagen terug rijden. Chapeau !!!

De bus waarmee Lourens en Robbert gereden hebben, is gedoneerd door

Van Leeuwen Verhuur, gevestigd in Waddinxveen met filialen in Maasdijk en Ridderkerk.