Groentezaden van Monsanto

Op 11 december hebben wij een uitgebreid artikel geplaatst over de ongelooflijk prachtige donatie van 490.000 groentezaden door MONSANTO uit BERGSCHENHOEK. Deze zaden zijn bestemd voor de gezinnen in Sovata met de bedoeling om hen een gezonder leven te geven en een betere toekomst te bezorgen.

Natuurlijk moesten de zaden wel verpakt worden in sets van de verschillende soorten groenten. Gelukkig was Coby, die geveld is door een val in december 2014 en daarbij haar knieschijf heeft gebroken, in staat om de zaden keurig in setjes van 14 soorten groentezaden te bundelen. In de wijken Iliesi, Capeti, Primaverii, Morii, Sarateni, Minei en een flink aantal verschillende adressen worden tijdens ons bezoek van 15 t/m 26 april de setjes groentezaden uitgereikt.

Alleen in de wijk Hostad krijgen de zigeuner gezinnen in april setjes met 7 soorten groentezaden die voor de zomer geschikt zijn en straks in oktober weer 7 setjes groentezaden die voor het voorjaar geschikt zijn. Dat doen wij om er zeker van te zijn dat de zaden ook daadwerkelijk gebruikt worden in deze periode en niet verkocht worden. Zo houden wij ook de vinger aan de pols en kunnen de mensen van Hostad leren goed met deze kostbare groentezaden om te gaan.

Vanzelfsprekend zorgen wij voor foto’s van het uitreiken van de setjes groentezaden en zullen die in het verslag van april 2015 publiceren met de daarbij behorende verhalen en reacties van de mensen. Wij weten nu al dat de groentezaden als iets heel kostbaars en bijzonders in ontvangst genomen zullen worden en de mensen direct aan de gang gaan om de groentezaden te laten groeien tot gezonde en heerlijke groenten.