Donaties 2017

Donatiegelden uitgegeven in 2017: 32.424 euro
Uitgedeeld aantal gezinsdozen in april 1100 stuks en in oktober 1048 stuks.

Gezinshulp: 6.654 + 1.250 + 10872 = 18.776 euro
In april zijn 232 voedseltassen uitgereikt aan gezinnen.

In oktober zijn nog eens 170 voedseltassen uitgereikt als aanvulling op het uitgeven van onze SOS voedselbonnen aan 385 gezinnen.

Wij hebben een donatie gedaan voor een zomerkamp, zodat de kinderen even weg konden van alle problemen en lekker kind konden zijn.

Crèche 134 heeft een tapijt voor de speelvloer gekregen.

Voor 2 personen heeft SOS weer ziektekostenverzekering betaald voor de medische zorg die deze mensen nodig hebben.

2 personen hebben een bril gekregen.

1 persoon heeft een mondoperatie gekregen.

1 persoon heeft een gebitsprothese gekregen.

Bij verschillende personen zijn reparaties aan hun gebitsprotheses uitgevoerd.

Het huisje van een familie op de Iliesi was afgebrand. Hiervoor heeft SOS een bijdrage geschonken voor wederopbouw van een nieuw huis.

Houtkachels: 3.116 euro
In november 2017 zijn 12 stuks op hout gestookte kachels geplaatst ter vervanging van de heel gevaarlijke afgezaagde olievaten die als warmtebron dienstdeden.

Rouwcentrum: 3.000 euro
In oktober 2017 heeft SOS windschermen bij het rouwcentrum laten plaatsen, zodat de mensen bij de in- en uitgang van het centrum niet in de wind staan.

School Iliesi: 570 euro
Ondersteuning voor het maandelijks huishoudelijk onderhoud van de school.

Naschoolse opvang Iliesi: 220 euro
Bijdrage voedsel voor de lunch.

Crèche bij RK kerk en op Praidului: 852 euro
Betaling voor de lunch van kinderen uit zeer arme gezinnen, zodat ook deze kinderen kunnen overblijven.

Project Scholen: 5.265 euro
Door de extreme bezuinigingen van de Overheid is er niet voldoende geld voor de scholen om werkboekjes, schriften, pennen, kopieerpapier, toners voor kopieermachines en andere schoolmaterialen aan te schaffen. Voor de scholen zijn 5.000 schriften, 500 werkboekjes, leesboeken, schrijf- en knutselmaterialen en eindejaar cadeaus gekocht.

Sportactiviteiten: 625 euro
Voor de afdeling jeugdzorg van Caritas is een bedrag betaald voor aanschaf van matten welke gebruikt worden voor sportactiviteiten. Voor de sportschool van Levente is een boksring aangeschaft.

Gedoneerde goederen:
Voor de wijkarts Dr. Ilona en het ziekenhuis van Sovata zijn verbandmiddelen, incontinentiematerialen, medicijnen en medische hulpmiddelen gebracht.

Voor de thuiszorg van de gemeente Sarateni zijn incontinentiematerialen, verbandmiddelen, desinfectiemiddelen, dekendozen en diversen medische hulpmiddelen meegenomen.

Voor diverse scholen zijn toiletpapier, zeep, cadeautjes, kopieerpapier, werkboekjes, schriften, blocnotes, ballpoints, potloden, kleurpotloden, knutselmaterialen, scharen en ander schoolmateriaal meegebracht. Ook zijn kinderkleding en schoenen, sportschoenen en verkleedkleding meegenomen. Dit jaar zijn er ook luizenzakken meegenomen.

Knutselmaterialen voor de crèches zoals crêpepapier, plaksel, scharen, kralen, gekleurde vouwblaadjes, kleurpotloden en kleurstiften, tekenpapier, brei- en haakwerkjes. Maar ook kinderkleding en schoenen, kindertenten, knuffels, speelgoed, stepjes, loopfietsjes en verjaardagsversieringen.

Voor de sportschool van Levente zijn sportkleding, sportschoenen en een boksring meegenomen.

Voor het kinderhuis Sint Josif zijn fietsonderdelen, rollerskates, kinderkleding, vloerkleden, bh’s, maandverband, dekens en planken meegebracht. Voor de co-ouders van de appartementen zijn dozen met beddengoed, toiletartikelen, speelgoed en voedselproducten meegenomen.

Voor de gezinnen in het algemeen zijn persoonlijke gezinsdozen, matrassen, opvouwbaar bed, dekens, vloerkleden, babysits, kinderwagens en babywagens, babypakketten, babybedje met matras en dekens, speelgoed, sportkleding, meubels, medische hulpmiddelen, incontinentiematerialen, toiletartikelen, voedseltassen en cadeautjes meegenomen. Ook vele sets groentezaden.

Voor de afdeling jeugdzorg van Caritas zijn sportkleding, sportschoenen en bidons meegenomen.