Donaties 2016

Donatiegelden uitgegeven in 2016: 32.982 euro

Uitgedeeld aantal gezinsdozen in april 983 stuks en in oktober 1.138 stuks.

Gezinshulp: 5.614 + 1.212 + 14.542 = 22.158 euro

In april zijn 230 voedseltassen uitgereikt aan gezinnen.

In oktober zijn nog eens 258 voedseltassen uitgereikt als aanvulling op het uitgeven van onze eigen voedselbonnen aan 385 gezinnen.

Wij hebben een donatie gedaan voor een zomerkamp, zodat de kinderen even weg konden van alle problemen en lekker kind konden zijn.

Het kinderhuis Sint Josif is voorzien van 4 karpetten en een grote hoeveelheid fietsonderdelen.

Een gezin op de Minei is geholpen met de bouw van een nieuw huisje na brand.

Voor twee gezinnen is een ziektekostenverzekering betaald voor de medische zorg die deze gezinnen nodig hebben.

Aan twee verpleegkundige vrouwen zijn spuiten met het benodigde assortiment aan injectienaalden voor volwassenen en kinderen verstrekt, zodat zij deze dienstverlening in de afgelegen wijk Iliesi kunnen verlenen.

Een gezin op de Iliesi heeft een wasmachine gekregen.

Voor een oudere man is een bril met de juiste sterkte aangeschaft.

Twee vrouwen hebben een nieuw kunstgebit gekregen om weer normaal te kunnen eten.

Een bedlegerige vrouw is geholpen met de nodige tubes fucidine.

Voor twee volwassenen is gezorgd dat zij dagelijks een warme maaltijd krijgen.

Houtkachels: 4.608 euro

In november 2016 zijn 30 stuks op hout gestookte kachels geplaatst ter vervanging van de heel gevaarlijke afgezaagde olievaten die als warmtebron dienstdeden.

Groentekas Kinderhuis Sint Josif: 215 euro

Voor het Kinderhuis Sint Josif is bij de groentekas een betonnen sokkel geplaatst. Op deze sokkel is een watertank geplaatst welke is gedoneerd door de RoFa Foundation. Ook de 200 meter waterleiding met pomp voor de aanvoer van het benodigde water uit de regenopvangput naar de watertank zijn aangeschaft.

School Iliesi: 570 euro

Ondersteuning voor het maandelijks huishoudelijk onderhoud van de school.

Naschoolse opvang Iliesi: 220 euro

Bijdrage voedsel voor de lunch en aanschaf van een stofzuiger.

Crèche bij RK kerk en op Praidului: 1.566 euro

Bijdrage voor het voedsel van kinderen zodat zij ook kunnen overblijven.

Project Scholen: 3.485 euro

Door de extreme bezuinigingen van de Overheid is er niet voldoende geld voor de scholen om werkboekjes, schriften, pennen en andere schoolmaterialen aan te schaffen. Voor de scholen zijn 4.275 schriften, 867 werkboekjes, leesboeken, schrijf- en knutselmaterialen en eindejaarscadeaus gekocht.
Voor een crèche is een zandbak aangeschaft.
Ook is een bijdrage gedaan voor een uitje aan het einde van het schooljaar voor de naschoolse opvang.

Sportactiviteiten: 375 euro

Voorde afdeling jeugdzorg van Caritas is een bedrag betaald voor de aanschaf van tatami matten welke gebruikt worden voor sportactiviteiten.

Ouderenhulp: 575 euro

Aan de gemeente Sarateni is een bedrag betaald voor het realiseren van een kookgelegenheid. Deze kookgelegenheid is bedoeld voor het verzorgen van onder andere maaltijden voor ouderen tijdens maandelijks te houden gezellige bijeenkomsten.

Gedoneerde goederen:

Voor de wijkarts Dr. Ilona en het ziekenhuis van Sovata zijn verbandmiddelen, incontinentiematerialen, medicijnen, medische hulpmiddelen en 4 trolley ladenblokken gebracht.

Voor de thuiszorg in de gemeente Sarateni zijn incontinentiematerialen, verbandmiddelen, desinfectiemiddel, 2 stuks medische matrassen, een bedbankje, 3 wandelstokken, rolstoelen, rollators en 2 stel krukken gebracht.

Voor diverse scholen zijn toiletpapier, zeep, cadeautjes, kopieerpapier, werkboekjes, schriften, blocnotes, ballpoints, potloden, kleurpotloden, knutselmaterialen, scharen en ander schoolmateriaal meegebracht. Ook zijn kinderkleding en schoenen, sportschoenen en verkleedkleding meegenomen.
Knutselmateriaal voor de crèches zoals crêpepapier, plaksel, scharen, kralen, gekleurde vouwblaadjes, kleurpotloden en kleurstiften, tekenpapier, brei- en haakwerkjes. Maar ook kinderkleding en schoenen, schommelstoelen, kinderstoelen, poppenkast en poppen, poppenhuizen, poppenkinderwagens, kindertenten, knuffels, speelgoed, stepjes, loopfietsjes en verjaardagsversieringen.

Voor de sportschool van Levente zijn sportkleding en sportschoenen meegenomen.

Voor het kinderhuis Sint Josif zijn fietsonderdelen, rollerskates, kinderkleding, vloerkleden, bh’s, maandverband, dekens, opbergkratten, watertank frame, watertank, grondplaat, waterpomp en planken meegebracht. Voor de co-ouders van de appartementen zijn dozen met beddengoed, toiletartikelen, speelgoed en voedselproducten meegenomen.

Voor de gezinnen in het algemeen zijn persoonlijke gezinsdozen, matrassen, rolstoel compleet, opvouwbaar bed, dekens, vloerkleden, babywippers, kinderwagens en babywagens, babypakketten, babybedje met matras en dekens, speelgoed, sportkleding, meubels, medische hulpmiddelen, incontinentiematerialen, toiletartikelen, voedseltassen en cadeautjes meegenomen. Ook twaalf fietsen, een skelter, een generator en vele sets groentezaden.

Voor de afdeling jeugdzorg van Caritas zijn sportkleding, sportschoenen en bidons meegenomen.